1

کانتنتــــــآپخانهدیجیتال مارکتینگکسب و کارتوسعه مهارت های فردیدانشگاه
خانهبرندینگ6 دلیل مهم برند سازی برای هر کسب و کار
دلایل اهمیت برند سازی
برندینگدیجیتال مارکتینگ
۶ دلیل مهم برند سازی برای هر کسب و کار
بوسیله آزاده یوسفی به روز رسانی شده در دی ۱۶, ۱۳۹۷
همان طور که می‌دانید برند یا نام تجاری، در واقع یک عبارت یا نشانه‌ای است که محصولات و خدمات شما را از خدمات و محصولات شرکت‌های مشابه متمایز می‌کند. فرقی نمی‌کند که در چه حوزه‌ای و به چه وسعتی مشغول به فعالیت هستید، بلکه مهم است که بدانید برند سازی یکی از ضروریات هر کسب و کاری به شمار می‌رود. ما در این مقاله قصد داریم به موضوع اهمیت برند (نام تجاری) و ارزشی که برای کسب و کار‌ها به ارمغان می‌آورد بپردازیم.

اهمیت برند سازی
هر نوع برندی جدا از کوچک یا بزرگ بودن آن، دارای ارزش است. داشتن یک نام تجاری بیش از آن چیزی که شما فکر می‌کنید دارای اهمیت است؛ به ویژه اگر کسب و کار جدیدی راه اندازی کرده باشید و اهداف کوچک و بزرگی برای خود تعیین نموده باشید. ساخت یک برند قابل شناسایی و با ارزش یکی از مهم ترین بخش‌های هر کسب و کاری به شمار می‌آید در حالی که خیلی از افراد، آن را جز لیست اقلام ضروری کسب و کارشان نمی‌دانند.
به دلیل اهمیت بالای برند و نادیده گرفتن آن توسط اغلب کسب و کارهای جدید و کوچک، در این جا به چندین دلیل مهم وجود یک برند در کسب و کار می‌پردازیم.

رابطه برند سازی با افزایش بازاریابی

۱- برند سازی موجب شناخته تر شدن بیشتر کسب و کار می‌شود
شناخته شدن در بازار جز مهم ترین رکن‌های بازاریابی به حساب می‌آید، زیرا در سایه آن می‌توانید از تبلیغاتی که برای رشد و بازاریابی استفاده می‌کنید به بهترین نحو ممکن بازخورد گرفته و مشتریان را به سمت کسب و کار خود جذب نمایید. تبدیل شدن به یک نام تجاری شناخته شده، اولین قدم برای ایجاد اعتماد در مشتریان جدید بالاقوه است. از منسجم بودن برند خود در تمامی پلت فرم‌ها و پیامی که قصد دارید با آنها به اشتراک بگذارید تا بدین طریق خود را به مشتریان بشناسانید، اطمینان حاصل نمایید.

۲- نام تجاری دارای ارزش است
مثال‌های زیادی در این باره وجود دارد که می‌توان با بررسی و تجزیه و تحلیل آن‌ها به قدرت برند سازی یک کسب و کار ایمان آورد. بارزترین مثال موجود، شرکت کوکا کولا می‌باشد. در برآوردهای به دست آمده در سال ۲۰۱۶، تنها نام و برند کوکا کولا ارزشی معادل ۷۳ بیلیون دلار داشته است که رقم بسیار بالا و ارزشمندی می‌باشد. شاید کسب و کار شما به بزرگی شرکت کوکا کولا نباشد، ولی هرگز نباید فراموش کرد که وجود برند برای هر کسب و کاری ارزش می‌آفریند و این ارزش، تنها با گذشت زمان و یک استراتژی مدیریت قوی افزایش پیدا می‌کند.

۳- برند سازی به نوعی پشتیبان طراحی‌های شماست
وقتی شروع به تبلیغات، ساخت وب سایت، تعامل در شبکه‌های اجتماعی، طراحی کارت ویزیت و غیره می‌کنید، نام تجاری روی تمامی این طراحی‌ها تاثیر گذاشته و باعث ذخیره پول و ارزش شما طی مدت می‌شود. برندسازی و دستور العمل‌هایی که طی آن ایجاد می‌شود به شما کمک می‌کند تا طراحی‌ها و تبلیغاتی که در آینده نیاز به انجام آنهاست، طی همان قوانین و زیر نظر نام تجاری شما و به صورت یکپارچه انجام شود. این امر روی صرف جویی در زمان افرادی که برای شما طراحی و تبلیغات انجام می‌دهند نیز تاثیرگذار است زیرا دقیقا می‌دانند که برند شما چیست و چه کاری انجام می‌دهد.

اهمیت برند سازی

۴- نیروی کار وفادار و رضایتمندتری ایجاد می‌کند
احساس لذت و کار کردن در یک شرکت با نام تجاری و دارای برندی ارزشمند، قطعا باعث افزایش رضایت کارکنان نسبت به شرکت‌هایی است که دارای برند نیستند. در اینگونه شرکت‌ها کارکنان میل بیشتری به کار کردن نشان می‌دهند و این خود باعث افزایش بهره وری و رشد سریع‌تر کسب و کار می‌شود. کارکنان اینگونه شرکت‌ها معمولا وفادارتر بوده و نسبت به وظایف خود مسئولیت پذیرتر می‌باشند.

۵- به روند بازاریابی بهبود می‌بخشد
وقتی برندی می‌سازید، شما در واقع داستان کسب و کار خود و اهدافتان را به صورت تصویری و یک الگو به نمایش عموم می‌گذارید. به عبارتی یک برند نشان می‌دهد که شما چه کسی هستید و چه چیزی ارائه می‌دهید. برند سازی به نوبه خود باعث بهبود روند بازاریابی می‌شود. سرمایه گذاری روی تبلیغات بدون برند قطعا تاثیر بسیار کمتری در مقایسه با تبلیغات، همراه با داشتن یک برند با طراحی قوی دارد.

۶- باعث افزایش اعتماد به شما، در بازار می‌شود
داشتن برند در هر کسب و کاری باعث افزایش اعتماد مخاطبین شده و همواره با جذب اعتماد بیشتر و افزایش مشتریان خود، می‌توان به درصد بالایی از سهم بازار هدف رسید. با برند سازی می‌توانید با رقیبان خود در بازار هدف رقابت کرده و بدین طریق مشتریان، محصولات یا خدمات شما را جز نخستین انتخاب‌های خود قرار خواهند داد.

نتیجه گیری
با توجه به اهمیت بالای برند سازی و مواردی که در بالا متذکر شدیم، فرقی نمی‌کند که کسب و کار شما به چه میزانی کوچک یا بزرگ است، تازه شروع به کار کرده‌اید یا مدت زیادی است که از شروع کارتان می‌گذرد؛ در هر صورت برند دارای ارزش زیادی است و میبایست آن را به عنوان دارایی کسب و کارتان در نظر بگیرید که علاوه بر ارزش آفرینی برای شما، موفقیت‌های بیشتری نیز به همراه خواهد داشت. ساخت یک برند قوی امتیاز مثبتی است که تا پایان کار شما و حتی بعد از آن نیز با شما همراه بوده و می‌تواند باعث اعتبار هرچه بیشتر شما در بازار هدفتان باشد.

User Review ۰ (۰ votes)
اعتماد به برنداهمیت نام تجاریبرند چیستساخت برند شخصی

آزاده یوسفی
پست قبلی

ویژگی و نگرش های شرکت های چریکی

پست بعدی

با پست های قدیمی سایت چه کنیم؟

ممکن است شما دوست داشته باشیدبیشتر از نویسنده
برندینگ
لوگوی خوب چه ویژگی هایی داره ؟

بازاریابی محتوایی
۹ تکنیک برای بازاریابی محتوا

برندینگ
درباره ی هویت بصری

ارسال یک پاسخ
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نظر شما

اسم شما *
ایمیل شما *
وبسایت شما

اطلاعات من را ذخیره کن تا در آینده نیازی به ورود اطلاعات نداشته باشم

جستجو کردن…
دوره آنلاین دیجیتال مارکتینگ
محبوب ترین مطالب
انواع سبک های رهبری: ۵ سبک رهبری مهم – 15,064 views
مدیریت منابع انسانی چیست و کارکردهای آن در سازمان – 8,979 views
پیشبرد فروش چیست و ۱۶ روش پیشبرد فروش – 7,907 views
تحلیل SWOT یا ماتریس SWOT چیست؟ – 6,663 views
استراتژی های قیمت گذاری در بازاریابی – 6,258 views
مدیریت و ارتباطات سازمانی – 5,299 views
مهارت های مدیریت زمان – 4,711 views
چگونه رزومه ای بنویسیم که هیچ کارفرمائی نتواند آن را نادیده بگیرد؟ – 4,039 views
۲۰ تفاوت بازاریابی سنتی و بازاریابی مدرن – 3,125 views
قانون پارتو یا قانون ۲۰/۸۰ (Pareto principle) – 2,282 views
اصول و فنون مذاکره – 2,193 views
۱۰استراتژی افزایش رضایت مشتریان – 2,031 views
چگونه شرکت اپل در جذب مشتریان پیشتاز است؟ – 1,809 views
مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM ) چیست؟ – 1,728 views
حرکات زبان بدن و اجزا آن(۳) – 1,663 views
مدل کسب و کار چیست؟بوم مدل کسب و کار چیست؟ – 1,649 views
آگاهی از برند(Brand awareness)،اهمییت آن و راه های دستیابی به آن – 1,601 views
چگونه یک مصاحبه ی موفق داشته باشیم؟ – 1,492 views
روش TF-IDF چیست ؟ – 1,485 views
رفتار مصرف کننده – 1,298 views
نوشته‌های تازه
کاربرد تبلیغات در فضای کسب‌وکار
بازاریابی عصبی چیست؟ + موثرترین تکنیک‌های موجود در بازاریابی عصبی
چرا بازاریابی محتوایی کار نمی کند؟
۱۰ روش افزایش درگیری کاربران در شبکه های اجتماعی
لوگوی خوب چه ویژگی هایی داره ؟
آخرین دیدگاه‌ها
سیدمحمد ساجد در انواع سبک های رهبری: ۵ سبک رهبری مهم
سیدمحمد ساجد در انواع سبک های رهبری: ۵ سبک رهبری مهم
محمد گودرزی در انواع سبک های رهبری: ۵ سبک رهبری مهم
سیدمحمد ساجد در چگونه رزومه ای بنویسیم که هیچ کارفرمائی نتواند آن را نادیده بگیرد؟
حسین گلی در چگونه رزومه ای بنویسیم که هیچ کارفرمائی نتواند آن را نادیده بگیرد؟
اشتراک گذاری
Contentop
کانتنتاپ ؛ یک شروع پر قدرت
کانتنتاپ هر آن چیزی است که برای شروع راه مدیریت و توسعه فردی به آن احتیاج دارید. کانتنتاپ فقط در حد دو سه سال تجربی از شما بزرگ تر است و میخواهد آینده کوتاه مدت و میان مدت تصمیمات شما را به شما نشان دهد و شما را برای طی کردن آن مسیر راهنمایی کند.

تو هم توی کانتنتاپ بنویس
نویسنده شو
اینجا دنبالش بگرد…
جستجو کردن…
تمام حقوق این سایت به گروه کانتنتاپ به سرپرستی سیدمحمد ساجد تعلق دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×